Koruköy

14.Mayıs.2013
  Sabah hava bulutlu. Teknede kahvaltımı yaptıktan sonra yürüşe çıktım. Döndüğümde tekneden laptop u aldım. Dün giydiğim ayakkabılarımı havalanması için havuzluğa bıraktım. Ve Barınak çay bahçesine gelerek hava durumunu ve maillerimi kontrol ettikten sonra dün kü yazımı Bloga ekledim. Hava öğleden sonra yağacak diyor tahmin uzmanları. Saat 9 u biraz geçiyordu ki bardaktan boşalırcasına bir yağmur başladı. Yaklaşık yarım saat süren yağmur sanırım benim ayakkabılarımı havuz haline getirmiştir. Hava iki gün daha batı esecek . Bozburunu dönene kadar motor seyri yapmak zorunda kalacağım.
  Motor seyrini göze aldıktan sonra Yalova dan çıktım ve çıkar çıkmaz yelken açtım. Rüzgar batı esiyor ben de batıya gideceğim. Orsa da kurtarabildiği kadar dar açıya girerek ilerlemeye çalışıyorum. 300 dereceye gittiğimde flok yapraklamıyor ama neredeyse çıktığım yere dik gidiyorum. 270 dereceye ditmeye çalışıyorum bazen oluyor bazen olmuyor. İlerde yaklaşık 1 dm olduğunu tahmin ettiğim mendireği bordaladığımda tramaola atarak kıyıya doğru ilerleyip oradan tekrar açığa çıkarak ilerlemek istiyorum.

Mendirek hizasına geldiğimde tramola denedim olmadı. Dalgalar çok büyük ve aynı zamanda en dar açıyı yakalamaya çalıştığımdan hızım az. Flok u kapattım. Ana yelkenle denedim oldu. Tekrar floku açarak kendime kerteriz aldığım binaların yan tarafındaki zeytinliğe doğru ilerlemeye çalışıyorum. Dalgayı bordo dan alıyorum. Hedefim 240 a gitmek ama flok anında yapraklıyor. 210 a düştüğümde mesele yok ama az önceki mendireğe doğru gidiyorum. Açığa çıkarken 270-300 kıyıya giderken de 210-240 arasında cebelleşip duruyorum.

Zeytinliği yakalayamadım. Tekrar floku kapatarak döndüm. Ve floku tekrar açmadım. Sanki daha rahat . daha kolay dar açıya girbiliyorum. Ama her dalgaya vuruşumda hızım kesiliyor ve ben 300 e dönüp tekrar hız kazandıktan sonra 270 e doğru kasıyorum ve tekrar bir dalga kümesi duruş ve yeniden hız kazanmaya uğraşarak gecen zaman.
   Kıyıdan tekrar döndüğümde dalgalar çok irileşti. Mademki çıkarken motor seyrini göze aldım neden motoru çalıştırmıyorum.
  Motor ve anayelken açığa doğru çıkmaya başladım. Yelken dolduğunda hızım artıyor ve daha dar açıya girebiliyorum. Uzaktan deveboynu burnu görünüyor. Koruköy barınağı oralarda bir yerde burnu dönebilirsem de Çınarcık. Tekrar kıyıya yönlendim karşımda otel veya bir kurumun dinlenme tesisi olduğunu sandığım binaların olduğu burun . Burnu yakalamaya çalışsamda olmadı. Geriye düştüm.

Nasılsa motor çalışıyor tam rüzgara gideyi dedim ama yelken yapraklanıyor ve yapraklandıkça da dalgaları daha çok hissediyorum. Çare yok 300 e çıkacağım. Açığa yönlendiğimde ve yelken dolduğunda sanki daha büyük dalgaları bile yediğimde salınım ve sarsıntı çok daha az..
 Bu sefer fazla açılmama gerek kalmadı. Koruköy net olarak görünmeye başladı . ama kıyıda o kadar çok taş dolgu var ki barınak neresi? Bildiğim kadarıyla barınak yeni inşa ediliyor ve burnun bira gerisinde.
   Kıyıya iyice yaklaştığımda barınak ağzını gördüm. Ama o istikamette ana yelken yapraklıyor. Tekrar açığa giderek tahminen barınak ağzına girebileceğim bir açıya kadar ilerledim. Açığa çıktıkça dalga artıyor.
   Barınak ağzı hizasında tekrar kıyıya doğru tramola dan sonra 240-270 arası giderek barınak ağzına geldim. Zaten rüzgara doğruyum . biraz düzeltme ile rüzgarı kafadan alarak yelkenimi indirdim ve barınağa girdim. İkinci tramoladan yani motor çalıştırdıktan sonra kıyı kıyı motorla gelseydim acaba daha mı az yakıt harcardım diye düşündüm. Ama amaç yelkenle gitmek değimli? Fayda maliyet analizi yapmaya gerek yok.

Zannediyorum sadece motor gelseydim sallantı daha çok olacaktı. Motor ana yelken galiba en iyisi hele yelken rüzgarı tutuyorsa daha konforlu bir seyir oluyor. Tabi konfordan ne beklediğimize bağlı.
   Bu akşam Koruköy de kalarak yarın hava ya bağlı olarak Çınarcık oradan da Esenköy e varabilirmiyim?

Koruköy barınağı hala inşa halinde. Koop yöneticilerinden Mustafa Bey ile konuştuğumuzda daha devir almadıklarını şimsiki sıkıntının hemen üst parselde olan bir arsa sahibiyle olduğundan bahsetti. Arsa sınırı denizi de kapsıyor. Barınak eskiden kalan bir barınağın taşlarının üzerine kurulmuş. Bir zamanlar o bölgeden kum ve taş çekildiği için de deniz karaya doğru girmiş ve o parselin bir bölümü deniz içinde kalmış. Sorunlarını umarım hallederler.
   Gece sabaha kadar yağmur hiç durmadan yağdı. Bir ara yağmurun sesi ile uyandım.

15.Mayıs.2013
  Sabah saat 6.00 da hala yağmur yağıyor. Kahvaltımı yaptım. Yağmurun dinmesini bekliyorum. Saat 9.00 civarı yağmur kesildi. Uzaktan gök gürültüsü sesleri geliyor. Rıhtıma gelen balıkçılarla sohpet ederek saat 12 yaptım. Öğleden sonra güneşli olacak ama rüzgar yok.
   12.30 civarı Koruköy den çıkarak 10 dakikalık motor seyriyle Çınarcık a geldim.