TURAN (2015 yılının son durağı)

Erdeğe bağlama kütüğü haracını ödemek için gittiğimde Hasan Basri Torun u aradım. Belinden rahatsız olduğu için o gün buluşamadık.  Doğanlara geldiğimde tekrar haberleştik ve ertesi gün iki tekne Turan a gitmeye karar verdik. Hasan Basri Erdek ten çıktıktan belli bir zaman sonra ben de Doğanlardan çıktım ve koyun çıkışında iki tekne buluşarak Turan a devam ettik.
  Kapıdağ yarımadası eğer henüz gidip görmediyseniz sizin için büyük bir eksiklik. Hele Bandırma- Erdek arasını denizden kıyı kıyı gitmenin hazzını Marmara denizinde başka bir yerde yaşamanız çok zor.

Hasan Basri nin teknesi

Hasan Basri nin klavuzluğunda neresi kayalık neresi sığlık derdi olmadan kurtulmuş Turana geldik.
 Turan her havaya kapalı bir barınak. Lodosu da karadan aldığı için etkilenmiyor.Zamanında inşaa edilirken tali mendirek yapılmamış ve barınağın içi kumla dolmuş. Tali mendirek yapıldıktan sonra da iş işten geçmiş. Teknenizi bağlayacak bir rıhtım yok. Mendirek kayalarına akdeniz usulü bağlanmak veya alargada kalmak zorundasınız.
  Ben önce Hasan Basri nin baştan ortaya demir atarak kıçtan kaya olduğu teknesine aborda oldum ancak tek başıma karaya çıkmak zor olacağından kayaların önüne tahtadan yapılmış bir iskeleye bağlı bulunan balıkçı teknesine aborda oldum. Köydeki balıkçılar gelen misafirlere çok yardımcı oluyorlar.
Kum dolmamış olsa deniz okulun önünde duran kepçenin hizasına kadarmış.

Tbi bu arada Hasan Basri nin arkadaşının çektiği iki fotoğraf benim için çok değerli iki kare oldu.

Bu barınaktan sonra Tekirdağ a dönerek kışı geçirmeye karar verdimsede Barbarostan üç tekne çıkarak Barbaros- Saraylar gezisi yaptık.

Kışı 2016 gezi planlarını yaparak  geçirdikten sonra sağlık vb büyük bir aksilik cıkmazsa 23.Nisan.2016 da tekrar yola revan olunacak.