30- Altınoluk Balıkçı Barınağı Balıkesir- Edremit

Uzatılmış bayram tatilinden sonra Kıyı kıyı Türkiye gezisine devam etmek için Küçükkuyu ya döndüğümde, otobüste uyuyamamanın verdiği sersemliği tam bir gün üzerimden atamadım. Bugün 14.temmuz.2016 anca kendime geldim. Önce Yıldıray (Alter)  abinin karadaki teknesinin suya atılmasına refakat ettim. Önceden sözleşmemize göre beraber Küçükkuyu dan Altınoluk a gidecektik. Yıldıray abi teknesindeki işleri yoluna koyduktan sonra  Saat 18.00 de yola çıktık. Amacımız yelkenle gitmekti. Ancak barınaktan çıktıktan sonra yüksekliği iki metreye yaklaşan kaba dalgalarda rüzgara dön yelken aç tekrar topla bana zor geldi. Rüzgarda pupadan geliyordu. Pupa seyrini bir türlü sevemedim. Herhalde beceremediğimden olsa gerek. Geleceğimiz yol da topu topu 5 dm. Motorla girmeye karar verdim.

Bir buçuk saat sonra Altınoluk balıkçı barınağına vardık ancak girecek, bağlanacak yer bulmak ne mümkün. Yer ararken saat 20.00 olmuştu bile. Sonunda çareyi Gezgin korsandan Mahir Aşut un teknesinin yanındaki boşluğa ite kaka girmekte bulduk. İyi ki iki kişiydik. Tek başıma olsaydım burada bir yere yanaşabilmem mümkün değildi.

Altınoluk balıkçı barınağı çok kalabalık. Yer bulmak imkansız. Karadaki rıhtımda tur tekneleri bağlanıyor. Kapasitesi 100 tekne olan barınak bağlanma ücretlerinde Tarım bakanlığı tarifesini uyguluyor. Kooperatif ayrıca balık satışı yapılan bir yer işletmekte. Yaz sezonunda balıkçılar ağ vs tüm malzemelerini tali mendirek üzerine topluyorlar. Barınak turizme hizmet etmeye başlıyor. Balık sezonu başladığında dağlarını rıhtıma alıyorlar.

Barınak poyraza çok açık ve yörede hakim rüzgar poyraz.  Tali mendirek dışına bir ekleme yapılmış ama yeterli değil. Poyrazda içeriye deniz girmemesi için yaklaşık bir 100 metre daha uzatılması gerekiyormuş.

Akşam dum çıslı müzik başladı. Sanırım bundan sonrası genelde böyle olacak.

Yarın Güre ve zaman kalırsa oradanAkçay a gitmeyi planlıyorum.