Şarköy

Şarköy Balıkçı Barınağı

Saat 15.00 te Hoşköy Balıkçı Barınağından sığlığa dikkat ederek çıktım. Barınaktan çıktıktan sonra sancak tarafında ki burnun önündeki döküntülerden kurtulmak için biraz açıktan geçtikten sonra yelkenimi açtım. Poyraz esiyor. Meteorolojinin tahminlerine göre 7-8 knot esiyor. Mürefte ye kadar geniş apaz geldim. Mürefte yi geçtikten sonra rüzgâr batıya dirise etti. Eriklice ye yaklaşırken karaya biraz daha yaklaşmak için kavança atmam gerekiyordu. Kavança dan sonra rüzgâr üstü tarafa hemen geçemedim. Bu nedenle kendimi havuzlukta başıboş vaziyette buldum.
   Şarköy mendireği uzaktan görünüyor. Kıyıda rüzgâr sörfü yapan birkaç sörfçü var. Sörf yelkenden çok daha hızlı. Yani benim yaptığım yelkenden demek istiyorum. Mendireği geçtikten sonra motoru çalıştırıp yelkenlerimi indirdim. Flok tereyağı gibi olmuş.
Şarköy Balıkçı Barınağına girdiğimde Sahil güvenlik botunun önünde boş bir yer gösterdiler. Ortaya daha büyük tekneleri alıyorlar sanıyorum. Benden para çıkmayacağını anladılar belki de. Dışarı çıkmadığını söyledikleri bir balıkçı teknesine aborda oldum. Aborda olurken özellikle iskeleden aborda olmayı tercih ediyorum. Motor sancak tarafında olduğu için tekneden ayrılırken ve binerken yana yatma daha az oluyor. Bu da bana daha kolay geliyor.

Tekneden burnumu çıkardığımda gördüğüm tekne

Teknenin içini  düzenleyerek kendime bir kahve yaptım. Daha kahvemden bir yudum almamıştım ki bir düdük sesi duydum. Kafamı kaportadan çıkardığımda Devekuşu nun boyuna göre kıyasladığımda dev gibi bir tekne sahil güvenlik botu ile Devekuşu nun arasında kalan boşluğa yanaşıyor. Devekuşu na vurdu vuracak. Kaptanın yukardan devekuşu nu gördüğünde de emin değilim. Bir an üstüme çıktığını düşününce, düşünmesen daha iyi dedim. Bu tekne Marmara Denizinde su altı etüt leri yapan bir bilimsel ekibi taşıyormuş.

Karaya, toplanarak rıhtıma bırakılmış olan balık ağlarının arasında bulabildiğim küçük patikamsı boşluklardan geçerek çıktım. Tuvalet arıyorum. Otogarın yanındaki benzinciye gittim. Keşke yedek bir benzin deposu alsaydın diye düşündüm.
   Devekuşuna dönerek laptopu aldım ve kablosuz internet bağlantısı olan bir kafeterya aramaya başladım. Oturduğum kafeterya da bir kampanya yapan gurupla karşılaştım. Şarköy e termik santral yapacakları engellemek için imza kampanyası açmışlar. Bende imza verdim. Umarım bir faydası olur. Biz de geçen sene Uçmakdere için imza toplayıp sayın büyüklerimize yollamıştık. Saat 23.00 e kadar kafeterya da oturup, maillerime baktım, haritadan gideceğim yerleri çalıştım.

27 Mayıs Pazar
   Sabah erken uyandım. Kahvaltımı yaptıktan sonra şu ana kadar yaptığım en uzun seyir’e hazırlanıyorum. Hedef Gelibolu.