MORDOĞAN

Mordoğan Girişi

7 Temmuz Cumartesi

Sabah saat 5:30 da uyandığımda havanın tahminlerin tersine estiğini gördüm. Saat 7:00 de Mehmet kaptanı aradım. İncir adasına gitmiş ve dışarıda havanın iyi olduğunu söylüyor.
   Saat 8:00 de yola çıkmaya karar verdim. Dün gece Turyol kaptanından da fikir almıştık Mehmet kaptan la beraber. 5:30 dan bu yana esen rüzgardaki sağnaklar da azalıyordu.
   Akşamki hesabıma göre 230 a gidersem direk Mordoğan a ulaşacağım. Foça dan çıktıktan sonra sadece flok la devam ediyorum. Rüzgarı apazdan alıyorum. Bu rota da dalgalar yandan geliyor bu da beni zorluyor. Dalgayı bordo dan almamak için rotamı 250 ye çevirdim. Teknenin burnu Karaburun a doğru çevrilmiş oldu . Sallantı nispeten azaldı. Daha rahat ilerleyebiliyorum.
  Gemi yolunu geçtikten sonra birz iskeleye dönerek 210 a gitmeye başladım. Rüzgarı pupa da alıyorum. Dalgalar iri. Uzun ada  net olarak görünmüyor.
   Uzun ada yı net olarak görmeye başladım artık. Arkadan gelen dalgalar irileşmeye başladı. Karaburun okyanusunda mıyıdım?
   Mordoğan barınağının taşları göründüğünde hala sallanmaya ve bir elimde yeke diğer elimde bileğime sardığım flok ıskotası trapez yapıyordum.
   Mordoğan da iki barınak var. Yeni barınak beldenin arka tarafında. Ben eski olan barınağa gireceğim. Kalamar avcısı Cem beni orada bekliyor. Mehmet kaptan da oteli gördüğünde hemen gir içeri demişti.  Karşımda kocaman bir beton yığını olan otele doğru yaklaşıyorum. Burnun kuytusuna girince floku sardım. Mendirek üzerinde Cem Liman olduğunu tahmin ettiğim biri fotoğraf çekiyor. Tahminim doğruymuş.

Cem kaptanın yardımıyla bağlı bulunan bir balıkçı teknesine aborda oldum. İçerdeki eşyalarım her zaman ki gibi dağılmıştı. Hiç birine dokunmadan karaya çıkıp önce çaylarımızı içtik.
    Aborda olduğum balıkçı teknesinin balığa çıkma olasılığını düşünerek, kahvenin önüne bağlı teknelerin arasına girebilmek için İzzet kaptanın da yardımını istedik. Şimdilik çaybahçesinin önünde denize uzanan platforma bağlandım. Dışarıda deniz durulmuştu. Her zaman ben bağlandıktan sonra deniz ve hava sakinliyor.

Mordoğan yeni barınak

Üç tekne geçerek kıyıya ulaşma yerim.

İnternetten tanıştığım İbrahim Bey ve eşi ziyaretime geldiler. Sanal ortamdan tanıştığım dostlarla yüzyüze tanışmak çok hoş bir duygu. İbrahim Bey de S650 yapmaya karar vermiş. Postaları hazırlamış. Umarım en kısa zamanda bitirir ve suya indirir.
Akşam makarnamı yaptım. Henüz yemeye başlamamıştım ki İbrahim Bey yanında arkadaşlarıyla birlikte gelerek Çay içmeye davet ettiler. Biz sohpet ederken Mordoğan Belediye başkanı ve eşi de bize katıldılar. Mordoğan da bir yelken kulubu kurulabilir mi diye fikir yürütmeye başladık. Umarım en kısa zamanda Mordoğan Yelken kulubu kurulur. Gündüz de Cem Limanla da aynı şeyi konuşmuştuk.
   Devekuşu na üç tekne geçerek ulaşıyorum. Bu teknelerden biri 4 mt bir fiber tekne. Fiber tekneye ayak bastığımda sallanmasının durması için epey bir zaman beklemek zorunda kalıyorum.

Belediye Başkanı ile sohpet

Mordoğan dan ayrılış

8. Temmuz. Pazar
   Sabah 7:30  da uyandım. Yaprak kımıldamıyor.Kahvaltımı yaptıktan sonra çay bahçesine gittim. Kalamar avcısı(Cem Liman) balığa gideceğini ve öğlende döneceğini söylemişti. Öğlenden sonra ben de Balıklıova ya geçmeyi planlıyorum.
   Barınakların yetersizliği hakkında bir yazı yazıyordum. Bu sırada İbrahim bey geldi. Beraberce bu konuda sohpete başladık. Öğlen olmuştu. Biraz dolaşmak için çıktık ve mendireğe doğru yürüdük. O sırada Cemin balıktan geldiğini gördük. Balıklıova balıkçı kooperatifi başkanının telefon numarasını aldım .
   İbrahim Bey ile beraber tekneye dönerek son hazırlıklarımı tamamladım. Rüzgâr hafif hafif esmeye başladı. Vakit bol yavaş yavaş giderim. İbrahim bey Başipini çözdü ve Mordoğan dan ayrıldım.