Devekuşu nun Sezon Hazırlıkları - 3

İstanbul da kaldığım iki gün içinde Tuzla da Adnan Küney ile birlikte Dümen palalarının yeke bağlantılarını krom parçalardan hazırladık. Sabah yola çıktığımda hava bulutlu ancak yağış yoktu. Önce Karaköy Perşembe pazarına uğrayarak, Tekirdağ da bulmakta zorlandığım vida ve cıvataları aldım. Karaköy den Kadıköy motorlarına binerek Kadıköy e oradan da Tuzla ya vardığımda saat 10.00 olmuştu. Tuzla sanayi sitesinden krom parçayı alarak Adnan ın atölyesine doğru yürümeye başladım. Elimdeki yük hafif ancak dengesiz. 15cmx100 cm bir krom parça, örnek olsun diye getirdiğim dümen palası ve önceden hazırladığımız fakat yalpalıkta kullanmadığım diğer krom parçaların olduğu naylon poşet. Yürümem gereken mesafe yaklaşık 1 km. kromcudan çıktığımda yağmur başladı. Taksi bakınıyorum yok. Demekki yürümekten başka da yapacak bir şey yok.
   Adnan ın atölyeye geldiğimde kendimi ahmak gibi hissettim. Yağmur ahmak ıslatan türünden di.
   Pala başlarına yekeyi takacağım ve aynı zamanda arka planda iki palayı hareket ettirecek mekanizmayı Adnan hazırladı. İşimiz saat 14.00 te bitmişti. Belki bugün Tekirdağ a dönerim düşüncesiyle   yola çıktım. Eve ulaştığımda hava durumuna baktım Salı günü de Tekirdağ yağışlı olacakmış.Çarşamba sabahı geri dönmeye karar verdim. Bir gün de evde dinleneyim. Akşam oldu kendimi halsiz hissediyorum.biraz da ateşim var. Sanırım yağmur ben Ahmak ı sadece ıslatmamış birazda üşütmüştü.  Erkenden yattım. Sabah uyandığımda üzerimdeki kırıklık hala geçmemişti. Günün yarısını yatarak geçirdim.

Çarşamba sabahı uyandığımda hava kapalıydı. Gene de Tekirdağ a dönerek hazırlıklarımı tamamlamam ve Devekuşu nu 23 Nisan a yetiştirebilmek için zaman kaybetmemem gerekiyordu.
  Tekirdağ a vardığımda yapacak o kadar çok işim vardı ki. Nereden başlayacağıma karar veremiyorum. Yanımda İstanbul a götürdüğüm iğnecikleri dümen palalarına bağladım ve yerine geçip geçmediklerini denedim. Tamamdı . İğneciklerin bağlantı yerleri için dümen palasına deldiğim deliklerden su sızmasından endişeliyim. Su sızıntısını önleyebilmek için deliklerin içine ve iğneciklerin dümen palasına bakan yüzlerine mastik sürdüm ve iğnecikleri palalara sabitledim. İğnecik genişlikleri ile pala kalınlığı farklı olduğu için sıkma işleminden sonra aralık kalan yerlere de mastik sürerek izolasyonu sağlamış oldum.

Keresteci sabah erken açmıyor. Saat 9.00-10.00 gibi geliyorlar. Demek işler bu kadar yoğun ve esnaf ne yapacağını şaşırmış. Akşam üstü yeni sanayi ye giderek kullanacağım meşe parçalarını aldım ve Hüseyin ağabeyin marangoz atölyesine bıraktım. Yarın sabah ölçüleri tekrar kontrol ederek keser hazırlarız.
   İstanbul dan getirdiğim Peynir,zeytinyağlı prasa, köfte ve mantar sotem var. Sandalda nevale tamam. Yanına , içine su katınca beyazlaşan sıvıdan lazım. Minibüsten Pazar yolunda indim. Marketten 2 hıyar , 2 domates , ekmek , su  ve içine su katınca beyazlaşan sıvıdan alarak sandala geldim.
   Sabah İstanbul dan Bülent bey gelecek. Teknelerini Tekirdağ da veya Hoşköy de karaya alarak bakımını yapmayı düşünüyorlar. Elimden geldiği ve çevreyi bildiğim kadarıyla rehberlik edebileceğimi, sabah sanayi ye gideceğimi Tekirdağ a yaklaşırken beni aramalarını söyledim.
    Akşam sandala Hakan Hoca ve Eray da gelerek menüyü ve sohbeti zenginleştirdiler. Yarın sabah sanayide çok işim var.

Sabah uyandığımda saat 6.30 du. Geceden artan ekmek, kaşar  peyniri ve kahve ile kahvaltımı yaptıktan sonra Sanayi ye gitmek için yola koyuldum.
  Yeke,çift dümen palasını çalıştırmak için bir mafsal yapacağız. Hüseyin Ustanın atölyesine vardığımda saat henüz 8.00 olmuştu.
  Ağaçlara Hüseyin usta düşündüğüm ve istediğim gibi şekil verdi. Nihayet kesim ve şekillendirme işi bitti ve bazı parçaları yapıştırarak kurumasını beklemek zorundayız.
  Bülent Bey Tekirdağ a geldiklerini bildirdiği zaman işimizin en azından bir bölümü bitmişti. Beraberce önce teknelerini çekip atmak için gerekli olan vinç ç, ye uğradık. Fiyat konusunu görüştüler. Daha sonra yerel halkın marina dediği ama sahipsiz bir durumda olan yeni limana gittik. Orada karaya çekilme olasılıklarını gözlemlediler. Birde Hoşköy ü bu anlamda görmek istediklerinden beraberce Hoşköy e gittik.
   Hoşköy e giderken Uçmakdere den geçeceğiz . yanımda getirdiğim ama tam olarak çalıştıramadığım jeneratörü götürmek istediğimi söyledim. Jeneretörü arabanın arkasına koyarak yola çıktık.
    Hoşköy de de karaya alma işi görüşüldü. Sanırım Tekirdağ da yaptırmak onlar için daha ehven olacak.
   Dönüşümüzde Uçmakdere den Devekuşu nun yelken, usturmaça ve diğer malzemelerini alarak Tekirdağ a döndük.
   Bülent ve Mustafa Bey İstanbul a döndüler ben de doğrudan tekrar sanayi ye Hüseyin ustanın marangoz atölyesine.

Hazırlanan parçalara ilave olarak yeni bir bayrak direği yaptık.  Ayyıldızlı bayramızın bile yasaklanabileceği bu ortamda yeni bir bayrak alarak Devekuşunda gururla taşımak istiyorum.

Cuma günü hazırlanan parçaları yerlerine takmam gerekiyor. Yalpalıkların üzerine 5x5 boyutunda hazırladığımız parçaları takarak yanlarını epoksiyle fletledim. İşin kötü tarafı yaptığım her işlemin sonunda kuruma zamanının uzun olması.

Beklerken bari direği takayım aradan çıksın. Kemal, Hakan ve Berk hocalar da oradayken . Beraberce direği taktık.  Bazı yerleri macunladıktan sonra kuruması için beklemeye geçtim.
    Çumartesi günü gövdeyi ve hazırlamış olduğum yeke ve diğer parçaları Beyaz sonkat boya ile boyadım. Daha sonra teknenin altına zehirli astarını sürdüm. Devekuşu ilk geldiğim gün gördüğüm perişanlıktan çıktı. Güzelleşti.

Pazar sabahı şiddetli bir yağmurla uyandım. Sanırım bugün pek iş yapamayacağım.
   Hakan hocayla beraber motoru yerine takmayı denedik. Kıç tarafa eklediğim kontraplak parçasından dolayı motor bağlantı sını yapamadık. Elime ağaç törpüsünü alarak inceltmeye çalıştım. Motor sıkı sıkıya yerine girdi ama biraz daha törpülemek lazım. Pazartesi ve Salı gene yağmur var. Bende de 23 Nisan a yetişecek miyim endişesi.