Kapıdağ Yarımadası ve ERDEK

20.Mayıs.2013

Sabah 6.00 da uyanarak benzin ikmalimi tamamladım. Saat 7.00 de Sedat beyle beraber yola koyulduk. Rüzgar az olsa da bizi götürmeye yetiyor. Kapıdağ yarımadasını dolaşarak Erdek e varmayı planlıyoruz.

Her zaman olduğu gibi yola çıktıktan yarım saat sonra rüzgar sıkıntısı gene başladı. Flok yapraklanıyor. Flok u kapatarak sadece anayelken sadece 1-1,5 dm hız yaptırıyor.

Kapıdağ kıyılarında ilerliyoruz. Çakıl hizasına geldiğimizde rüzgar yön değiştirdi ve çakılın çıkışındaki kayalıklara doğru gidersen anca rüzgarı tutabiliyorum. Kıyıdan döndüğü de flok u tekrar açtım bir müddet evet ama daha sonra yapraklanma başladı.

Bu arada yunus sürüsü yanımızda dolaşıyor. Floku tekrar kapattım ana yelken motor devam ediyorum.

Mecbuuuuuuurr.

Ballıpınar mevkiine geldiğimde ilerde Marmara adası tarafında denizin daha koyu renk aldığını görünce sevindim. Devekuşu ana yelken+rölanti motorla 2,5- 3 dm arasında hız yapıyor . hızımız 3,8 dm ne çıktı. Ohh tamam rüzgar başladı işte. Hemen floku da açarak hızımı arttırmaya çalışıyorum. Ancak bu rüzgarı Marmara adasına doğru gidersem yakalıyorum. Marmara adsının bir köyü göründü bile.

İskelemizde rüzgar enerjisi pervaneleri var sanırım narlı. İskelemde gördüğüm küçük kayalık adayı da geçtikten sonra dönersem bu rüzgarı aşağıya kadar yakalayabileceğim. Rotamı karşımdaki paşalimanı adasına çevirdim. Ve motoru kapattım.. Dünya varmış be.

Pupadan esen rüzgarla ayıbacağı yaparak Narlı mendireğini geçene kadar Paşalimanı adasına girebildiğim kadar girdim.

Uzaktan Erdek göründü. Ocaklar ise burnun arkasında koyun içinde saklanıyor.
  Biraz iskeleye döndüm ve rüzgarı geniş apaz alıyorum . Sadece yelkenle hızım 4.2 dm.
   Ocaklar hizasını geçince hava kalır gibi oldu. Hızım 1,8 dm e düştü . inat ediyorum. Sabahtan bu yana 30 Dm yol yapmışız . saat 17.00
   Çıplak ada ile Erdek önündeki küçük adanın arasına girerken hava değişti rüzgar sancak kontra gelmeye başladı.

O bizi Erdeğe atmaya yetti. Erdeğe girdiğimizde Olcay abi ve eşi bizi karşıladılar. Toplam 34 Dm ve 11 saat hiç durmadan. İlk günlük durmadan kat ettiğim yol ve zaman rekoru.

Yarın ya misakça oradan kara biga yada direk karabiga  rüzgar nasıl isterse.