Yeşilköy

2. Mayıs.2013.
Sabah saat 8:30 civarı iplerimi çözdüm. Fenerin dibindeki palamar görevlilerine hoşça kal dedikten sonra Marinadan çıktım. Bugün Erdem in izin günü.
  Önce sadece ana yelkeni camadanda açtım. Daha sonrada flok u tam açtım. Ambarlı limanına doğru ağır ilerliyorum. Rüzgar poyraz esiyor. Yaklaşık 5 dakika sonra ana yelkenimi tam açtım. Dar apaz orsa arası Avcılar istikametine ilerliyorum. Rüzgar ana yelkenimi doldurdukça Devekuşu hız kazanıyor. Arada rüzgarın azalmasıyla yerimde sayar gibi oluyorum ama ardından gelen sağanak tekrar yekenin titreşimini elimde hisettiriyor.
  O kadar güzel rüzgar yakaladım ki direk Bakırköy e gitmeyi düşünüyorum. Avcılar hizasına geldiğimde karşıdan gelen bir motoryat tam gaz yanımdan geçerek arkada bıraktığı dalgasıyla sanki benimle alay etmeye çalışıyor. Ben gene de el salladım.
  Küçükçekmece körfezinde sağanaklar arada sertleşerek devem ediyor. Bende Geçen gün Bülent Abi den öğrendiğim gibi Devekuşu çok yatarsa ıskotayı boşlayarak daha sonra gene kasarak yola çıktığımdan bu yana tek başıma ilk defa yelken yapmanın zevkini çıkarıyorum.Galiba Bülent abiden orsacılık bana bulaştı gibi.

Bu arada fotoğraf çekmeye çalışıyorum ama zor. Kısa bir video çektim. Umarım becermişimdir. Lütfen İzleyin.sizlerle paylaşmak için çekmeye çalıştım. görüntü kötü belki ama elimdeki fotoğraf makinesi anca bu kadara elveriyor.

Karşıda görünen oteli kerteriz aldım. Körfezi Yeşilköy yönüne ilerledikçe sağanaklar da arttı ama sıkıntı yok. Üzerimden uçaklar peşpeşe iniş yapıyor. Kesinlikle devekuşu geçen seneki devekuşu değil. Yaptığım değişiklikler çok işe yaramış. Resmen orsa gidebiliyor ve orsada hız yapıyorum.
  Hayrettin korsan telefon etti. Bulunduğum yeri söyledim. Yeşilköy mendireği hizasındayım. Kötü haber Bakırköye bu gece bağlanma şansımız yok. İyi ki haberim oldu bir de geri dönmeye uğraşacaktım. Yelkenlerimi topladım. 100 mt ilerimdeki barınağa girdim. İrfan Yalçın la konuştuk. Onlarda tekneyi karaya almak için Y alovaya gitmişlerdi. Fatih in teknesi Sevgilim-C ye aborda olabileceğimi söyledi.
   Biraz, belki birazdan fazla uğraşarak Fatihin teknesi ile yanında duran guletin arasına girebildim.

Her iki yana ilave olarak büyük usturmaçalarımı koyarak kimseye zarar verebilme olasılığını ortadan kaldırdım.
   İrfan koop başkanının ismini bana vermişti. Orhan Bey e giderek durum hakkında bilgi verdikten sonra Yeşilköy den otobüse binerek eve geldim. Yarın Sivriadaya geçmek istiyorum. Sonrasın da  diğer adaları gezdikten sonra yola devam edeceğim.