Marmara Adasında Gezinti (dönüş)

Gece Saraylar da konakladıktan sonra sabah saat sekiz civarı ayrıldım. Sarayların çıkışındaki batık gemiyi sancağıma alarak yola devam ettim.(aşağıdaki fotoğraflarbatık geminin değil, ben çıkarken mermer yüklemek için saraylara yanaşan başka bir gemi) Ada nın bu tarafı diğer tarafına oranla çok daha yeşil. Saraylar çıkışında Murat ın çektiği fotoğrafların birkaçını sizlerle paylaşmak istedim.

Adanın kuzeydoğusundaki küçük adacıkları geçtikten sonra akıntı ve hafifte olsa esen rüzgarla Asmalı köyüne  vardım. Asmalı oldukça sakin korunaklı bir barınak. Elektirik ve su imkanı var. Asmalı da fazla kalmayarak çay molasından sonra hazır rüzgar da uygun diyerek tekrar yola koyuldum.

Asmalı Balıkçı Barınağı
                                                             Asmalı da tarihi bir ev

Rüzgar pupadan geliyordu. Mizana yelkeni de açarak ayarlamaya çalışırken Topağacı na  gelmiştim bile.Hazır rüzgar varken Topağacı na girmeyerek Marmara limanına kadar esen rüzgardan faydalanmayı tercih ettim.

Marmara adası balıkçı barınağı girişi

Marmara Adası balıkçı barınağı adanın diğer barınaklarına göre çok fazla kalabalık. Adadaki tüm balıkçı tekneleri burada. Önce iskelemdeki mendireğe bağlandım. Barınak girişine yakın bir yerden yolcu alan denizotobüsleri, mendireğin hemen dibindeki kıyı emniyeti ve sahil güvenlik teknesi nin giriş ve çıkışlarda bulunduğum yerde yaratacağı sallantıyı düşününce; yerimi değiştirmeye karar verdim.
   Barınağın dibinde ağlarını hazırlayan bir balıkçı teknesinin üzerine aborda olma iznini aldıktan sonra yerimi değiştirdim. Kıçtan balıkçı teknesine baştan da rıhtıma bağlandım. Tek sorun balıkçı teknesinin sabah saat beşte çıkacak olmasıydı.

Adanın bu bölümü ilçe merkezi. Birçok devlet kurumu bu bölümde. İdari olarak Avşa ve Ekinlik adaları da buraya bağlı. Plajları ve çay bahçeleri ile adanın turizmi de burada.
   Gecenin sonuna saat beş civarı balıkçı teknesine gelenlerin tıkırtısıyla uyanarak Devekuşu nun kıç halatını çözdüm ve Balıkçı teknesinin çıkışından sonra ben de hareket ettim. Artık Mürefteye dönüş başlamıştı.
    Hayırsız ada yakınlarına kadar motorla geldikten sonra esmeye başlayan hafif rüzgarla yelkeni az da olsa doldurarak motor yelken yola devam ettim. Bu arada hayırsızada nın birkaç fotografını da çekmeyi ihmal etmedim.

Hayırsızada

Yıllardır içimde uhde olan Marmara adası gezisi bu şekilde sona erdi. Sırada yakımızdaki cennet diye adlandırdığım Kapıdağ yarımadasındaki koylar ve barınaklar var. Bayramda Erdek ten Bandırma ya bir kapıdağ gezisi planlıyorum. Bir aksilik çıkmazsa 25 Eylül 2015 cuma günü Mürefteden Kapıdağ için hareket edeceğim.